1. Generelt
Disse brukervilkårene angir rettighetene og pliktene som gjelder ved bruk og kjøp av tjenester og produkter via Unified Health AS' nettside og app. Ved å ta i bruk Unified Health AS' tjenester aksepterer du disse brukervilkårene, samt Unified Health AS' personvernerklæring som finnes på denne linken.
Avtalen mellom partene består av disse vilkårene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Avtalen reguleres av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, digitalytelsesloven, markedsføringsloven og angrerettloven.
Det er 18 års aldersgrense for å benytte seg av tjenestene og produktene som tilbys av Unified Health.
Unified Health AS kan gjøre endringer i våre brukervilkår for å gjenspeile endringer i vår virksomhet, på våre nettsteder eller tjenester, etter gjeldende lov. Den siste versjonen av vilkårene finnes alltid her på nettstedet.
2. Partene
Tjenesten leveres av Unified Health AS, org. nr. 931 858 068, Akersgata 1, 0158 Oslo, heretter "Unified Health" eller "selger". Personen som foretar en bestilling og/eller bruker de tjenester tilbudt av Unified Health, og betegnes i det følgende som "du/deg", "kjøper" eller "bruker".
3. Beskrivelse av tjenesten
Tjenesten er en digital loggføringstjeneste av blodprøver, samt nærliggende tilleggstjenester. Basert på loggførte blodprøveresultater får brukeren en systematisert oversikt over personlige blodprøveresultater, statistikk knyttet til blodprøveresultatene og generell informasjon knyttet til blodprøver og biomarkørene som testes ved en blodprøve (eksempelvis vitaminer, mineraler, hormoner og enzymer).
Ved å tegne et årlig abonnement hos Unified Health får brukeren mulighet til å gjennomføre et gitt antall blodprøver årlig hos et laboratorium som Unified Health har avtale med. I tillegg får brukeren tilgang til å kjøpe relevante tilleggstjenester og -produkter fra Unified Health etter å ha tegnet et årlig abonnement. Eventuelle ubenyttede blodprøver ved utløpet av abonnementsperioden bortfaller automatisk. For å kunne benytte deg av tjenestene må du gi Unified Health og det relevante laboratoriet skriftlige opplysninger om deg selv og din helse. Det er du som bruker av tjenestene som er ansvarlig for at informasjonen som oppgis er korrekt.
Unified Healths tjenester er begrenset til å i) være avtalepart med et laboratorium som gjennomfører blodprøvetakingen, ii) sammenstille og presentere resultatene fra blodprøver mottatt fra laboratoriet i Unified Healths app og/eller nettside. Unified Health gir ingen råd, diagnostikk eller konsultasjoner basert på informasjon oppgitt av brukeren eller blodprøveresultater. Bruk av tjenestene inkluderer ingen behandling eller kommunikasjon med helsepersonell.
All informasjon, data og innhold som brukeren får tilgang via Unified Health er utelukkende for informasjonsformål. Bruk av tjenestene, vurdering av loggførte blodprøveresultater og bruk av informasjon tilgjengeliggjort gjennom tjenesten, skjer på eget ansvar.
Unified Healths tjenester erstatter ikke medisinske råd, tjenester og/eller hjelp fra kvalifisert helsepersonell. Brukeren er selv ansvarlig for å vurdere blodprøveresultatene og må selv vurdere om lege og/eller sykehus bør kontaktes. Resultater fra blodprøvene må alltid verifiseres ved en blodprøve hos en spesialist før videre behandling, diagnose eller vurdering av kvalifisert helsepersonell. Ved akutt behov for helsehjelp skal du alltid kontakte legevakt ved fysisk oppmøte eller på telefon på det enhver tid gjeldende telefonnummer, eventuelt ambulanse på telefonnummer 113.
Typiske bivirkninger forbundet med å ta en blodprøve inkluderer blåmerker, hematom, svimmelhet, besvimelse, infeksjon og/eller overdreven blødning, og du kan føle lett til moderat fysisk ubehag ved å bli stukket med en nål og få tappet blod.
Ved å bestille en blodprøve via Unified Health, gir du samtidig tillatelse til at laboratoriet kan dele resultatene fra dine blodprøver med Unified Health. Mer informasjon om hvordan Unified Health behandler dine personopplysninger finner du i vår personvernerklæring. Ved prøvetaking, herunder innsamling, lagring, analyse og oppbevaring av eventuelle blodprøver, gjelder også laboratoriets vilkår og betingelser.
4. Pris
Unified Health selges som et årlig medlemskap, for NOK 2490,- eller NOK 3990,- per år, for henholdsvis Standard og Premium medlemskap.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når brukeren har opprettet og betalt for sin brukerprofil via Unified Health.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet, bestillingsløsningen eller i kjøperens bestilling, og den andre parten innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
6. Bestilling og betaling
Unified Health kan kreve betaling for sine tjenester fra det tidspunkt tjenesten blir tilgjengeliggjort for kjøperen, det vil si umiddelbart etter at kjøper har registrert seg som bruker av tjenestene og tegnet et abonnement.
Når kjøper bestiller en tjeneste som tilbys på løpende abonnement med automatisk, regelmessig betaling, får kjøper tilgang til nevnte tjenester umiddelbart fra betalingstidspunktet.
Tilgang til Unified Healths tjenester forutsetter forskuddsbetaling med gyldig kredittkort eller bankkort.
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan Unified Health i henhold til reglene i digitalytelsesloven kapittel 8 og forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde sin ytelse tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra kjøperen.
7. Angrerett og avbestilling
7.1 Angrerett
Du har 14 dagers angrerett på din bestilling fra Unified Health, gitt at du ikke har tatt din første blodprøve innen 14 dager. Angreretten opphører i det du tar første blodprøve, eller etter 14 dager, avhengig av hva som inntreffer først.
7.2 Avbestilling av abonnement
Abonnementet har ingen bindingstid og kan når som helst avbrytes med virkning fra utløpet av påbegynt abonnementsperiode ved å ta kontakt med kundeservice på post@unifiedhealth.no. Brukeren kan fortsette å benytte tjenesten frem til utløpet av abonnementsperioden som brukeren har betalt for.
Du kan velge å deaktivere din konto hos Unified Health, slutte å bruke våre tjenester, slette din konto og/eller avslutte din avtale, ved å sende en e-post til post@unifiedhealth.no.
8. Misbruk av tjenesten
Bruk av tjenestene og bestillinger via Unified Health kan kun foretas av personer over 18 år.
Unified Health forbeholder seg retten til å ensidig avslutte en persons bruk av tjenestene og/eller bestillinger, dersom brukeren misbruker tjenestene eller Unified Health på annen måte vurderer det som foreligge brudd på betingelsene og vilkårene for tjenestene.
9. Ansvarsregulering
Unified Health har som mål å være operativ og tilgjengelig alle dager. Det kan imidlertid forekomme nedetid i tjenesten.
Unified Health er kun ansvarlig for dokumenterte og direkte tap påført brukeren som er resultat av Unified Healths mislighold av disse vilkårene.
Unified Health er ikke ansvarlig for indirekte tap, herunder tapt inntekt, tid eller som for øvrig ikke står i en naturlig sammenheng med tjenestens mangel.
Unified Health er ikke ansvarlig for tap som skyldes force majeure eller andre forhold utenfor Unified Healths kontroll. Erstatningsbegrensningene i dette punktet gjelder ikke dersom misligholdet skyldes forsett eller grov uaktsomhet fra Unified Health.
Laboratoriet er ansvarlig for alle blodprøver, herunder innsamling, lagring, analyse, oppbevaring eller resultatene av slike blodprøver. Unified Health har ingen ansvar knyttet til blodprøvene. Unified Health garanterer ikke for at blodprøvene er fullstendige, nøyaktige eller rettvisende.
10. Kjøperens rettigheter ved mangler
Dersom det foreligger en mangel som skyldes Unified Health eller laboratoriet må kravet meldes innen rimelig tid. Kravet kan tapes dersom forbruker avventer å gjøre kravet gjeldende. Reklamasjon bør skje skriftlig. For mangler eller andre henvendelser knyttet til Unified Healths tjenester kan krav rettes direkte til Unified Health vie e-post post@unifiedhealth.no.
For mangler knyttet til laboratoriet kan krav rettes til Unified Health. For krav mot laboratoriet som er gjort gjeldene overfor Unified Health, har Unified Health tilsvarende rett til å gjøre kravet gjeldene for laboratoriet.
Skyldes mangelen kjøper eller forhold på kjøpers side, anses det ikke som et kontraktsbrudd som kan gjøres gjeldende mot Unified Health eller laboratoriet. Eksempel på at slikt forhold er mangelfull eller feilaktig utfylling av opplysninger av betydning for tjenesten.
Dersom varen har en mangel, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i digitalytelsesloven kapittel 5 og forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve retting eller omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
11. Immaterielle rettigheter
Unified Health AS er eier av varemerket Unified Health, Unified Healths nettside og app, samt alle immaterielle rettigheter knyttet til Unified Healths tjenester, uavhengig om slike rettigheter er patenterbare eller registrerte. Immaterielle rettigheter inkluderer, men er ikke begrenset til, kildekode og tilhørende dokumentasjon, brukergrensesnitt, grafikk, tekst, bilder, konsept, design, data, know-how, varemerke, foretaksnavn, domenenavn og andre kjennetegn som brukes for å betegne Unified Health AS.
Brukeren gis kun en midlertidig, ikke-eksklusiv og begrenset bruksrett til Unified Healths tjenester i abonnementsperioden ved å tegne et abonnement. Slik bruksrett bortfaller ved abonnementets opphør.
12. Konfliktløsning
Vilkårene reguleres av norsk lov, med Oslo som alminnelig verneting.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
Ved spørsmål ta kontakt med post@unifiedhealth.no.